Skip to main content

Coroczne święto kierowców samochodów ciężarowych, w ubiegłym sezonie w mniejszej skali z powodu pandemii, znów przyciągnęło tłumy do Nowej Polskiej Wsi pod Opolem. W weekend 16-18 lipca na Master Truck Show można było jak zwykle podziwiać najpiękniejsze tuningowane pojazdy ciężarowe z całej Europy i wziąć udział w licznych atrakcjach – niektóre z nich przygotowała Grupa Wróbel i Mercedes-Benz Trucks Polska

 

Na ten weekend kierowcy zawodowi i fani ciężarówek czekają cały rok – w połowie lipca mają jedyną okazję spotkać się, wymienić doświadczeniami, wspólnie się bawić i cieszyć oczy wyjątkowymi pojazdami. Na płycie lotniska w Nowej Polskiej Wsi pod Opolem stanęło w tym roku niemal 1000 samochodów ciężarowych, przyciągających wzrok fantastycznymi grafikami. Jak zwykle wśród nich pojawiło się stoisko pod znakiem trójramiennej gwiazdy, którego gospodarzem był dealer Mercedes-Benz Trucks Polska – firma Grupa Wróbel. Dominującym elementem ekspozycji był oczywiście Nowy Actros jako pojazd demonstracyjny SmartTruck – nagrodzony w 2019 roku statuetką Master Truck of the Year.

W tym roku na gości czekał też wyjątkowy duet kierowców samochodów ciężarowych i znanych influencerów – Kate TruckDriverka i Adrian Trucker Packer, czyli SmartTeam, testujący w kolejnym już sezonie możliwości technologiczne Nowego Actrosa na przykładzie SmartTrucka. Po udanej zeszłorocznej akcji, w tym roku ambasadorzy SmartTrucka od kilku miesięcy kontynuują testy, jeżdżąc nim po Polsce i spotykając się z kierowcami zarówno w „realu”, jak i na swoich profilach w mediach społecznościowych. Dla wielu z nich jednak dopiero Master Truck Show był okazją do dłuższych rozmów i wspólnej zabawy, a także do bliższego zapoznania się ze SmartTruckiem.

Kate i Adrian odpowiadali na liczne pytania, dzielili się z kierowcami swoimi doświadczeniami w zawodzie i prezentowali rozwiązania technologiczne w SmartTrucku. Warto było uważnie ich słuchać, bo jedną z atrakcji stanowił quiz wiedzy o Nowym Actrosie, z nagrodami w postaci trakerskich gadżetów Mercedes-Benz Trucks. Żeby je zdobyć, trzeba było m.in. wiedzieć, jaką nazwę noszą tablety zastępujące lusterka i ile ich jest, czy system Active Brake Assist wykonuje hamowanie pełne czy częściowe, z jaką maksymalną prędkością można jechać w trybie Economy, jakie systemy zastosowane w Nowym Actrosie wpływają na mniejsze zużycie paliwa i wiele innych. Chętnych nie brakowało i choć niektóre pytania okazały się wcale niełatwe, wszystkie nagrody zostały rozdane.

Przez cały gorący weekend na stoisku przygotowanym przez Grupę Wróbel na gości czekały także inne atrakcje – takie jak… salon fryzjerski, punkt zmywalnych tatuaży, animacje dla dzieci oraz oczywiście catering z grillem i zimną lemoniadą. Można też było potrenować wspólnie z Adrianem Truckerem Pakerem i zrobić sobie z całym SmartTeamem pamiątkowe zdjęcia polaroidem.

Kulminację stanowił jednak tradycyjny konkurs przeciągania ciągnika liną – w tym roku był to oczywiście SmartTruck. Do zmagań stanęły dwie drużyny kobiece: Stalowe Magnolie i Kobry, oraz dwie męskie: Różowe Motylki i Gumisie – wszystkie świetnie poradziły sobie z zadaniem, a szybciej wykonały je Kobry i Różowe Motylki. Nagrody trafiły do wszystkich uczestników tej konkurencji, a stanowiły je zestawy gadżetów z trójramienną gwiazdą.

Tegoroczny Master Truck Show w Nowej Polskiej Wsi przyciągnął tysiące odwiedzających, którzy podziwiali pojazdy poddane niezwykłym metamorfozom – wśród nich nie zabrakło oczywiście tych z gwiazdą na masce. Kolejna taka okazja dopiero za rok, tym bardziej więc warto wypatrywać na trasach SmartTeamu, zwłaszcza że SmartTruck zachwyca nie tylko atrakcyjną grafiką, ale przede wszystkim najnowocześniejszą technologią wspierającą oszczędną jazdę oraz komfort i bezpieczeństwo kierowcy.